Wstaję o 3:45,później przesiadka w Kutnie, przejmujące do szpiku kości zimno w oczekiwaniu na pociąg do Warszawy. Docieram na Stadion Narodowy z 30 minutowym opóżnienieniem. Digital Learning Congress już trwa.
Pierwszy mówca Myles Runham z Academy BBC rewelacyjnie pokazuje na czym polega uczenie się osób dorosłych „Show. Dont’tell” czyli pokazywanie zamiast mówienia,
a jak już pokazujesz to odwołaj się do prawdziwych sytuacji. W trakcie prezentacji filmiki odnoszące się do sytuacji związanych m.in. z bezpieczeństwem i higieną pracy osób realizujących daną filmową produkcję. Przekazane rady będę wykorzystywać w czasie tworzenia e-learningowych szkoleń dostępnych na www.bezpieczniezyc.pl
W czasie spotkania Interactive action movie as a tool to keep up the engagement of digital learners Leszek Lewoc z Super Memo Word pokazuje na czym polega nauka języka angielskigo z wykorzystaniem z tworzonego na takie potrzeby filmu sensacyjnego Olive Green.
Z bogatego programu konferencji wybieram następne wystąpienie pt. Social Media for Brands: How, What and When, gdzie mówcą był Ivin Hruska z Socialbakers.com.
W czasie spotkania mowa jest o tym jak mogą rozwijać się social media oraz na co trzeba zwrócić uwagę, gdy z nich korzystamy.
Dużym zainteresowaniem cieszyła się prezentacja Krzysztofa Przybylskiego na temat Gamification: fun not required…results guaranteed. Uczestnicy wykładu dowiedzieli się, że podstawą do tworzenia gry uczącej pracowników nowych umiejętności jest rozeznanie ich środowiska pracy. Dobrze jeżeli w czasie gry otrzymujemy pozytywne informację zwrotne, a uczestnicy dzielą się chętnie swoim doświadczeniem.
Spotkanie pt: Webinars in The Medical Sector? Does this type of e-learning work? Prowadzili jak zwykle świetnie przygotowani Marta Eichstaedt z Webcomm oraz Andrzej Marszałek z Synevo.
Była to ciekawa prezentacja pokazujące jak oraz kiedy należy wprowadzić w organizacji webinaria. Życiowe przykłady. Realne wydarzenia to było to na co czekali słuchacze.
W kuluarach jak zwykle trwała ożywiona dyskusja na temat wykorzystania najnowszej technologii w uczeniu się ludzi dorosłych.
Na stoiskach specjalistycznych firm zajmujących się różnymi formami nauczania na odległość można było dowiedzieć się jakie narzędzia w procesie nauczania warto wykorzystywać.
Podziękowania dla Digital Knowledge Village oraz Obserwatorium Zarządzania, dzięki którym mogłem uczestniczyć w wydarzeniu.
Rafał Dudziak